loading...
امور فرهنگی اتحاد ساقدر
حسین گرامی بازدید : 277 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (3)

مسابقه روستا شناسی شماره4

برای شرکت در مسابقه بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

http://up.mfes.ir/up/mfes/Pictures/4.jpg


مسابقه ((روستا شناسی ))از طریق همین سایت فعال می باشد به طوریکه یک عکس از روستا یا اطراف روستا بر روی سایت قرار می گیرد و شما می بایست محل دقیق آن را تشخیص دهید .

هر مسابقه( پنج 5 امتیاز) دارد به صورتی که( دو2 امتیاز )بابت شناسایی محل مورد نظر و (سه 3 امتیاز ) بابت  خاطره ای که شما می بایست از روستا درج نمایید  .

 اگر شما فقط شناسایی کنید محل مورد نظر را (دو امتیاز )دریافت خواهید کرد و امتیاز اصلی (3 سه امتیاز)به خاطره شما بر اساس متن و جالب بودن آن تعلق خواهد گرفت .

شما چه متنی باید بنویسید ؟ پیشنهاد می گردد از روستا هر خاطره ای دارید و بهتر می باشد که به مکان عکس هم مربوط باشد  برای ما در همان قسمت نظرات

بنویسید جهت یادآوری این نظرات بعد از اتمام مسابقه قابل نمایش خواهد بود

خواهشمند می باشد حتما نام و نام خانوادگی خود را درج نمایید

زمان شرکت در مسابقه شماره 4: تا جمعه 10/ 11/ 93ساعت 23 


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط عرشيا سرحدي در تاریخ 1393/11/10 و 10:48 دقیقه ارسال شده است

سلام
این مکان جوب بالای استخر روستا میباشد که در کنار ان درخت شاه توت قرار دارد بچه که بودم می رفتم توت خوری البته من هیچوقت از درخت بالا نرفتم فکر کردن بهشم وحشتناکه معمولا از کسایی که بالا درخت بودن می خواستیم که برامون توت بندازن یه دفعه که داداشم بالای درخت بود منم که حواسم به بالا بود که توت برام بندازه یه هو دیدم زیر پام خالی شد افتادم توی همین جوب البته اون موقع سیمان نبود و خداروشکر طوریم نشد اما درسی شد که دوباره هوس توت خوردن به این شکل نیفتم.مرسی
پاسخ : ضمن تشکر از شما امتیاز شما از این مسابقه5 می باشد

این نظر توسط علی در تاریخ 1393/11/08 و 22:50 دقیقه ارسال شده است

به نظر من این تصویر مربوط به جوی آبی است که به استخر پایین ده وصل می شود و مقابل منزل پنبه کار قرار دارد. بعضی به آن ( پایو ) می گویند. اگر حدس من درست باشد ، خاطره ای جالب از آنجا دارم. البته این قضیه مربوط به حدود 10 سال قبل می شود و یکی از بچه های روستا برایم تعریف کرد. ایشان گفتند که در یکی از روزها که از این مکان عبور می کردم ، سر و صدایی را از این مکان شنیدم ؛ مثل اینکه چند نفر با هم داشتند صحبت می کردند ، با خود گفتم احتمالا با توجه به اینکه هوا مقداری سرد هست ، در این مکان دارند لباس می شورند و من هم از روی فضولی و اینکه ببینم چه کسانی هستند ، درب ورودی این مکان را فشار داده و داخل شدم. چشمتان روز بد نبیند ، به محض اینکه داخل شدم سه چهار نفر آدم لخت مادر زاد را مشاهده کردم. داشتم از ترس سکته می کردم . خدایا نکنه مادر آل هستند ، در همین فاصله بود که یکی از آنها که از بقیه بزرگتر بود و یک ملاقه ای در دست داشت ، آنچنان جیغی کشید که مو بر بدنم راست شد ، صد رحمت به هیبت نکیر و منکر . باورتان نمی شود ؛ فضا بسیار تاریک بود و انگار که یک لامپ شصت وات روشن بود و قیافه ها به زور تشخیص داده می شد ، آنهم برای کسانی که از اول آنجا باشند تا چشمشان با نور عادت کند. نزدیک بود قالب تهی کنم . ولی بنده خدا میگفت : خدا را گواه می گیرم که آنها را نشناختم و حتی قسم میخورم که تا آن لحظه چنین افرادی با این قد و قواره در ساقدر ندیده بودم. ( زنانی سیه چرده با قد و قامتی بلند و موهایی پر پشت و صدایی مشابه صدای مردان). طبق تعریفی که آن بنده خدا می کرد من را هم به شک انداخت که آیا آن گروه ؛ زنان ساقدری بودند که به دلیل نبود حمام از آن مکان استفاده می کردند ؛ یا مثلا مادر آل و ....
علی گرامی
پاسخ : ضمن تشکر از شما امتیاز شما از این مسابقه 5 می باشد و به عنوان خاطره برتر انتخاب شد

این نظر توسط SoGaNd JoOn در تاریخ 1393/11/08 و 20:09 دقیقه ارسال شده است

باسلام.اسم این مکان پیو پایین ده هست.درزمان قدیم ظرفهای مسجد را که درمراسم عروسی عزا کثیف میشودخانم ها میشستند.و خانم ها در قسمت پیو اب راجمع میکردند و گرم میکردند ولباسهای خودرا میشستند.شکلک


کد امنیتی رفرش
درباره ما
موسسه فامیلی اتحاد ساقدر با توكل بر پروردگار عالم و با نیت خیر جهت پیشبرد اهداف اجتماعی و فرهنگی و رفع مشكلات و موانع و سنت حسنه دیدار فامیل تشكیل گردید . همبستگی و اتحاد خود را ثابت كنیم و به همدیگر عشق بورزیم . وبلاگ امور فرهنگی از صمیم قلب جهت نزدیک شدن قلب ها طراحی گردید . به امید روزی که همه در قلب هم به خوبی از همدیگر یاد کنیم . :::::: با تشكر :::::: مدیر سایت : حسین گرامی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ارتباط با واحدهای موسسه

    نام کاربری واحدهای موسسه


    مدیر عامل          100


    امورفرهنگی     500

    آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 384
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 141
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 213
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,385
  • بازدید ماه : 2,459
  • بازدید سال : 27,583
  • بازدید کلی : 417,072
  • ارتباط با واحدهای موسسه

    ارتباط با واحدهای موسسه